reklama

Večerný Boh

Poď so mnou ochutnávať malé pivá všade tam, kam nás donesú nohy. Oklamme sa, že je spotené leto a máme príšerný smäd. Udeľuj so mnou body pekným čašníčkam. Buďme dnes večer bezdomovci, odsúďme sa na túlanie mestom. Postretávajme v uliciach zaujímavé kreatúry, prečítajme na zastávkach všetky inzeráty a nasadnime až na posledný spoj. Kľudne sa prevezme o jednu zastávku ďalej. Máme čas, všetok je náš.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (27)

Rozprávajme nahlas a buchnime dverami, nech susedia vedia, že máme radi život. Poďme hrať „človeče“ s chuťou, akoby šlo o postup do prvej človečiarskej ligy. V zápale hry hádžme kocku až pod radiátor. Zhasnime svetlo a bojme sa tmy. Urobme radosť strašidlu pod posteľou.

Navarme si špagety s niečim. Nemusia nám chutiť, stačí ak zababreme celú kuchyňu a upratovanie necháme na zajtra. Poďme si na chrbát kresliť nechtami prasiatka a domčeky. Rozprávaj mi aké si bola dieťa ukáž mi svoj album tak, akoby som ho nikdy nevidel. Pozrime si aj ten môj a smej sa z môjho holého detského pipíka. Zahrám ti dve piesne. Spievaj so mnou a tvár sa, že ti nevadí rozladená gitara. Daj mi za odmenu pusu. Naučím ťa jeden vtip. Chceš? V pondelok môžeš bodovať medzi kámoškami. Poď, ostrihám ti končeky vlasov. Zatiaľ si pre mňa priprav trest, ak to pokazím. Zahrajme sa, že si tehotná a ja počúvam či kope. Chvíľu stojme na balkóne a rátajme rozsvietené okná. Tipujme, v koľkých z nich sa ľudia majú tak radi ako my. Vymeňme konečne žiarovku na chodbe. Platí. Ja ťa zdvíham, ty odtáčaš. Jasné, že padneme obaja. Rozbaľme tú orieškovú čokoládu z menín, zjedzme ju ako somálci. Počúvajme najviac zaprášené cédečka. Ráno som videl... .No to ti musím povedať celé. To ti musím zahrať. Môžem ti prstom zväčšiť dieru na nohaviciach? Možeš aj ty mne, budeme domáco otrhaní. Tvár sa, že ťa nikto nechce a pritúľ sa ku mne.

Úderom dvanástej mi narob zimomriavky rečami o mŕtvych a potom ma rozmraz správou, že chytáš druhý dych. Aj ja ho už mám. Noc je ešte strašne mladá a túži po decibeloch, tanci a rannom návrate domov. Tak poďme s ňou.

Len sa dnes večer prosím ťa neklaňajme Ó veľkej telke.

Peter Moskaľ

Peter Moskaľ

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  2x

ufrflaný optimista, ktorý blúdi svetom bez cieľa ale nie nevšímavowww.moski.sk Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu