reklama

Jar

Dočkal som sa. Konečne sa násťročná jar vybrala do ulíc, aby zmyselnou, nevyžitou chôdzou dráždila prezimovaných znalcov ženskej krásy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (36)

Bozkávateľnými perami a mladými prsiami ma presviedča o tom, že je tým najkrajším ročným obdobím. Verím jej. Viem, že to so mnou myslí úplne vážne a cítim sa ako znovuzrodený, keď mi podáva chlieb s maslom a čerstvou reďkovkou. Naľahko oblečený s ňou môžem kráčať ulicou a spriadať šialené plány na leto. Celý deň ju ovoniavať, túlať sa po miestach, ktoré som si skrehnutý zimou ani nevšimol, preskakovať s ňou ploty a robiť si skratky po mäkkej hline. Bude na mňa hrdá, keď sa poslednému snehu pod kríkom vysmejem a vycikám doň svoju prezývku. Prepáčim jej aj to, že sa vodí za ruky s inými mužmi. Pravú lásku neohrozím a povrchné imidžové vzťahy, nepresvedčivé ako diagnóza vážnej choroby v poľštine, aj tak rozbijem pri prvej príležitosti silou argumentov aj bez gélu na hlave. Moderné antikoncepčné bociany prinesú jedného Paľka a sto Dežkov. Starší Dežkovia sa čoskoro naučia veľkonočné vinše a z úmyslom zachovania slovanko-kresťansko-pohansko-všelijakých zvykov ich prídu za pár drobných zarecitovať pred dvere našich príbytkov. Odnášajú si svoj zárobok, tešia sa z podarovaných starých topánok. V tej chvíli je otáznik v rómskej otázke neviditeľný. Aspoň si moje staré topánky užijú ešte jedno detstvo. Trochu tmavšie a zaúdené. Skôr než mi spev vtákov zovšednie, predstavím si pri ňom slobodu. Presne tú, ktorú som vtákom závidel, keď som ich pozoroval cez okno triedy a moril som sa s maturitnou písomkou. Možno neprovokovali, možno mi našepkávali ale vtedy som im ešte nerozumel. Bral som život príliš vážne. Dnes mám chuť pískať ako oni. Kým sa zákonodárni mudrlanti budú hádať o mäkkých drogách, feťáčik si s láskou zasadí svoje semienka. Decká naštartujú prvú lúčnu futbalovú ligu a večer nebudú reagovať na zvolávanie rodičov. Veď je ešte vidno. Lastovičky sa zoradia na drôtoch, baby si zoradím podľa sympatií sám. Samce všemožných živočíšnych druhov povyskakukujú na samičky a romantici napíšu pár básni, aby si neskôr mohli skočiť tiež. Teším sa na chvíľu, keď partia správnych chlapov vyfasuje benzín, naštartuje kosačky a s chuťou sa pustia do vyrábania najkrajšej jarnej vône. Tak vonia skutočná pokosená jar. Aj preto s ňou chcem zisťovať koľko stojí tohto roku kopček zmrzliny a vysedávať na teraskách až kým sa nezotmie. A potom ma odprevadí domov. Aby vedela, že ju mám ozaj rád, nechám celú noc otvorené okno a budem jej pozorne načúvať až kým nezaspím.

Peter Moskaľ

Peter Moskaľ

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  2x

ufrflaný optimista, ktorý blúdi svetom bez cieľa ale nie nevšímavowww.moski.sk Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu